מדוע המדפסת שלי לא מדפיסה?

בואו נגיע ליסודות קודם. בדוק אם כבל המדפסת מחובר באופן מאובטח בשני קצות הים. אתה עשוי להיות מופתע על ידי כמה פעמים כבל מנותק הוא אשם.

בדוק את החיבור

אם המדפסת משתמשת ב- Wi-Fi, ודא שיש קישוריות טובה וההתקן נמצא בטווח. באפשרותך לנסות לחבר לחשמל באמצעות USB כדי לבדוק אם הבעיה היא במדפסת או ב- Wi-Fi.
הפעל מחדש את המחשב והמדפסת. כן, טכנולוגיה יכולה להיות מוזרה ככה לפעמים. לפעמים כל מה שאתה צריך זה הפעלה מחדש פשוטה.

ודא שהמדפסת נוספת

אם אתה משתמש במדפסת חדשה, ודא שהיא נוספת לרשימת המדפסות הזמינות. בהתאם לגירסת Windows, באפשרותך לעשות זאת ב'הגדרות' או 'לוח הבקרה'. עבור אל מדפסות וסורקים, לחץ על האפשרות הוסף מדפסת. מדפסות מסוימות רוצות להתקין תוכנות תומכות אחרות, אך ברוב המקרים, סמכו על Windows שיעשה את הדבר הנכון.

בדוק אם אתה משתמש במדפסת הנכונה

אם אתה משתמש במדפסות מרובות במחשב, ייתכן שהפנית את המסמך להדפסה למדפסת אחרת. עבור אל קובץ→דפס ובחר את המדפסת המתאימה מהרשימה הנפתחת. אם אתה משתמש תמיד באותה מדפסת, הגדרתה כמדפסת ברירת המחדל תהיה רעיון טוב.

בדיקת נוריות השגיאה של המדפסת

לאחר שתוודא שהמדפסת הנכונה נבחרה, נוריות השגיאה במדפסת יכולות לתת מושג הוגן על הבעיה. זה יכול להיות לא ברור, אז לבדוק את המדריך של היצרן כדי להבין מה האורות המהבהבים מצביעים. אם באפשרותך לאבחן במדויק את הבעיה, באפשרותך לקרוא רשימה זו כדי לברר מה לעשות כדי לתקן אותה.

נקה את ריבת הנייר

המדפסת עדיין יכולה להציג הודעת 'חסימת נייר', גם לאחר ניקוי הפקק. זה יכול להיות בגלל שאריות קטנות של נייר קרוע תקוע בפנים. עיין במדריך, פתח את לוח הגישה ונקה את הנייר. אם זה נהיה מכני מדי עבורך, קח את עזרתו של טכנאי ה- IT שלך.

נקה את התור

תור הדפסה תקוע הוא בעיה נפוצה. אם הדפסות קודמות נכשלו מסיבה כלשהי, אלה יהיו ממתינים בתור וחסימת המסמך הנוכחי. לחץ באמצעות לחצן העכבר הימני על סמל המדפסת בהודעת החלון, או ב- macOS עבור אל מדפסת וסורקים→היצב תור הדפסה. נקה את כל המסמכים הממתינים כדי להדפיס את המסמך הנוכחי. אם עדיין ברצונך להדפיס את המסמכים הממתינים, עליך להפעיל את מנגנון ההדפסה ברקע של המדפסת. ייתכן שתצטרך עזרה עם זה.

בדוק את ראש ההדפסה ומחסניות הדיו

לפעמים המדפסת זורקת את השגיאה 'נגמר הדיו', גם כאשר יש מספיק אספקה. זה יכול להיות בגלל ראש הדפסה סתום או מלוכלך. עבור מדפסות לייזר, נסה לנער את המחסנית מצד לצד ולאחר מכן להכניס אותה מחדש. שוב, הדרך האידיאלית תהיה לבדוק את המדריך על השלבים שיש לעקוב אחריהם, כמו דגמים שונים יהיו המפרטים שלהם.
זכור תמיד להחליף או למלא מחסניות מהמוכרים המורשים כדי להבטיח את תפקודה התקין של המדפסת שלך.

הפעל את הבדיקה העצמית

מדפסות ומחשבים, שניהם יכולים להפעיל אבחון עצמי ולהדפיס דפי בדיקה, דבר שיכול לעזור לך לצמצם את הבעיה. בדוק הדפסה מהמדפסת לפי המדריך. עבור Windows, עבור אל התקנים→צנטרים וסורקים, בחר את המדפסת→התחכו→דפס דף בדיקה. אם המדפסת בודקת בסדר ו- Windows מחזיר שגיאה, זו בעיה בתוכנה. אם למדפסת אין אפשרות לבדוק הדפסה, הבעיה תהיה בעיקר במדפסת.

טכנאי מחשבים בחיפה בבית

לעתים, המדפסת שלך לא תודפס עקב בעיית מנהל ההתקן או התוכנה. אם אינך בטוח באופן סביר לגבי האבחנה או כיצד לפתור אותה, עדיף לקבל את עזרתו של טכנאי ה- IT שלך. בדרך זו, אתה יכול להבטיח שאתה לא עושה יותר נזק מתועלת.